marți, 18 octombrie 2011

Zeii au fost greci

Autor: tashu
Si l-au zamislit pe Vangelis, numindu-l zeul muzicii. Iar ca ajutor i l-au dat pe Spanoudakis.
Pentru a fi ascultat, Vangelis nu-si arata pasarica, nu concerteaza in chiloti.
Mi-as dori atit de mult, cei care ma cititi, sa reusesc sa va insuflu gustul pentru
adevarata muzica, aia care se asculta cu ochii inchisi, cea care-ti provoaca
mii de fiori si simti ca sufletul tau se inalta.
Sa asculti muzica, nu zgomot, sa "vezi" muzica, nu tite, chiloti si "artiste" mediocre si fara identitate.
Vorbesc de un "monstru" sacru al muzicii, de un geniu care a compus muzica
pentru filme: "conquest of paradise", "bitter moon", "chariots of fire", "blade runner"
"Antarctica","Alexander".
Vorbesc de un zeu al muzicii care a concertat la templul lui Zeus, in Grecia,
acompaniat de corul si orchestra filarmonicii din Atena si Londra,
200 de oameni intr-o simbioza perfecta,impreuna cu doua soprane cu voci divine.
Rezultatul, unul singur, nepamantesc, muzica creata parca pentru Dumnezeu insusi.
Rezultatul se numeste "Mythodea".
Un reporter cretin l-a intrebat pe Vangelis, in cadrul unui interviu, de ce nu are copii!
In loc sa compuna bucatelele de paradis muzical pentru noi, sa stea sa stearga de cacat
la cur un plod bashit, sau sa suporte istericalele si banalitatile unei femei comune?
Dar Vangelis nu-si mai apartine, el este al nostru, darul nostru.
Ascultand muzica lui pot exclama: Ecce homo !
Speranta ca nu ne-am abrutizat si cretinizat complet, speranta ca spiritul nostru
nu se hraneste numai cu manele si telenovele, nu se hraneste numai cu articole
obsesive si repetitive cu toate curvele si toti analfabetii, nu se hraneste numai cu mici si bere.
Am sa-ti scriu si am sa-ti arat, draga cititorule, ca viata  ta se poate curata de toata mizeria
asta care te inconjoara si te sufoca zilnic. As vrea sa-ti provoc si altceva in afara de buna dispozitie.
As vrea sa te "trag" de mina sa nu mai urmezi turma.
Am vazut ca ma cititi cei din Spania, Italia, Franta, UK, Norvegia, SUA, Australia,
Canada, Elvetia, Cipru, Austria. Ma onoreaza asta. Si mai cititi si
Libertatea, Click, sau Cancan...dintr-un singur motiv, acelasi care m-a determinat si pe mine
sa-mi "spal" creierul cu articolele tabloidelor: DORUL DE CASA.
Pentru ca si eu, ca si voi, traiesc "exilat",departe de tot ce mi-a fost drag.
Si mi-am prostituat inteligenta cu crudu, dragusanu, botezatu, moculeasca, gutza, minune, salam,
doar pentru a-mi potoli dorul si curiozitatea, de a ma tine "conectat" la
prezentul din tara. In timp, am realizat ingrozit ca toti astia ne reprezinta ca natie.
Macar pentru moment uita de tot si asculta minunea asta de muzica,
si considera-te privilegiat!

Vangelis +Irene Papas---> Asma Asmaton -- cutremurator de frumos, cata muzicalitate in limba greaca~!
http://www.youtube.com/watch?v=D4FEXPjAAgE&feature=results_video&playnext=1&list=PL2060BDABC5492A9A

Vangelis la templul lui Zeus + 2 soprane:
http://www.youtube.com/watch?v=-vGGVSK6MHY&feature=related

Vangelis: tears in rain-una din cele mai faimoase scene din istoria filmului (Blade Runner)
http://www.youtube.com/watch?v=a_saUN4j7Gw&feature=related

Vangelis: deliverance (film Antarctica)
http://www.youtube.com/watch?v=52UiyNSYfP8&feature=related

Vangelis : conquest of paradise- video-ul este din film.
clip vizualizat de peste 10 milioane de ori.
http://www.youtube.com/watch?v=WYeDsa4Tw0c

Vangelis: eastern path -din filmul Alexander
http://www.youtube.com/watch?v=65ElqSTDAzY

2 comentarii:

  1. Foarte frumoase impresii, e un mare compozitor Vangelis - c-o muzica geniala.

    Imi place foarte mult si:
    http://www.y.o.u.t.u.be.com/watch?v=wnnS9spo_3k

    RăspundețiȘtergere
  2. crudu, dragusanu, botezatu, moculeasca, gutza, minune, salam etc - precis pronunta vanGElis si nu VANgheLIS:)) vis, nu alta!

    RăspundețiȘtergere