marți, 8 ianuarie 2013

Helios

Autor: tashu
Era programat sa apara articol despre Sergiu Nicolaescu. Data viitoare, poate sa astepte. Nu-i pleaca cenusa nicaieri.Vine timpul cind, in cutiuta ta de brad, captusita cu matase, devii foarte rabdator.
De Craciun m-am rasfatat cu un album muzical. Epic, grandios, divin, colosal, galactic. Si tot nu pot exprima ce desfatare si betie a simturilor (da, ma imbat si eu).
Vangelis? El e compozitorul? Nu prea, spre marele meu regret, poate doar face parte din orchestra.
Trebuie sa fii binecuvintat, ce spun eu, asta-i album compus de insusi Dumnezeu. Nu delirez, nenicule, dar asa ceva nu s-a auzit de la Burebista-ncoace. Si am ascultat multa muzica la viata mea.
Doua sute de oameni, alcatuind cor si orchestra, dirijati de Creator, intr-o armonie desavirsita. De la o dulce melancolie si detasare, la o descatusare de energie, intr-un maelstrom antrenind intregi galaxii.
Nu poate fi uman asa ceva. Sufletul, ramii fara el cit timp esti conectat la Helios. Asculti, si mai vrei, ca betivul mereu insetat, te prabusesti istovit, cu urechile praf, dar toata fiinta ta mai vrea. Si-i mai tragi inca 50 de auditii.
Da dependenta? In prima noapte, dupa ce l-am ascultat, m-am trezit, impreuna cu nevasta, la ora 3 dimineata, sa-l ascultam. Deja eram bolnavi de el. Si titlurile melodiilor, crezi ca vei auzi "Iubire adevarata",
"La munte,la mare", "Hot,hot", "Dusmanii mei" sau  "Inca un pahar"?
Fiecare titlu ales la marea arta, extrem de sugestiv: "Colossus", "Sol Invictus", "Requiem of the night", "Four
horseman of apocalypse", "Phoenix rising"...
Coperta albumului, ea insasi o capodopera
Maestre, allegro furioso e ritm de cintec de leagan pe linga intensitatea lui "Helios". Daca exista un lucru perfect, atunci e albumul acesta. Mai exista ceva dincolo de "Helios? Absolut nimic, vid, intuneric.
Sint subiectiv? Crezi ca-mi pasa? Orice-as asculta dupa muzica asta, mi se pare un zdranganit de instrumente    aruncate la tomberon.
E creatia unica, dupa care te stingi, pentru ca te-a consumat. Exact ca forta eruptiei unui vulcan.
Scriu rindurile astea pe ritmurile muzicii. Plutesc, zbor, ce noroc sa am laptopul cu mine! Sper sa nu ramin fara baterie pina la intoarcerea pe Pamint.
Ai auzit de Audiomachine pina acum? Nici eu. Sa crapi fara sa asculti asa ceva, e ca si cum ai mierli fara sa tragi ceva pe cosor. E pizda transpusa pe note muzicale, iti provoaca, ceea ce se numeste in limbajul internaut, ears-orgasm. Mi s-au slobozit urechile.
Dintr-un imens respect pentru munca lor, am cumparat albumul, de pe Amazon.online. Doar 9 euro. As fi platit 100, isi merita pe deplin valoarea.Asa ca, daca ai posibilitatea de comert cu card online, cumpara-l. Dupa achizitie, il poti descarca online, in 10 minute de download il poti deja asculta. E achizitia vietii tale. E balsam si energizant.
Voi posta citeva melodii, sa poti asculta si minuna. Calitatea audio nu se compara cu originalul.
Audiomachine-  album "Helios"  . Absolut si desavirsit, e favoritul meu, redefineste muzica.
Nu uita sa asculti cu volum la maxim. Asa ceva nu sopteste, ci explodeaza.
Sirens of Hyperion- e greu sa ai o melodie preferata. Albumul e un tot minunat, ca o poveste muzicala.
Phoenix rising
The odyssey
Land of shadow
Requiem of the night
Sol Invictus
Helios
Celelalte, daca veti cumpara albumul, sau cautati pe Youtube.

5 comentarii:

  1. Tashule, multumesc pentru recomandare.L-am cumparat si descarcat de pe Amazon.Acum il ascult,e magnific.Ai gusturi alese.Stau cu geana pe tine.
    Cu respect, Robert,din New York

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe blogul tau rid,pling,gindesc si invat. Multumesc si eu pentru "Helios".L-am cumparat azi.
    Mi-ar place sa faci o recenzie la filmul tau favorit,care s-a lipit de tine.
    Si pentru ca vad ca se poarta :)
    Cu stima
    Elena-Sydney-Australia

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru aprecieri. Inseamna ca nu vorbesc la stele :) Ideea mi-am insusit-o, voi scrie si despre filmul meu de suflet.

    RăspundețiȘtergere
  4. Inaltatoare! Divina! Multumesc de recomandare! Care este filmul tau de suflet?

    RăspundețiȘtergere